Hervorming van onroerend goed: het laatste nieuws uit Duitsland
Het Duitse parlement heeft onlangs nieuwe onroerendgoedbelasting geheven. Deze hervorming biedt een nieuw model voor de definitieve berekening die moet worden gevolgd voor de definitieve som van het te betalen totaal.
Deze bepaling werd met een vrij grote meerderheid door Duitse parlementariërs aangenomen. Maar wat zijn de nieuwe berekeningsmethoden?
De belasting wordt beïnvloed door:
- De waarde van het gebied waar het onroerend goed zich bevindt
- De gemiddelde huurprijs
- De kadastrale waarde
- Het type onroerend goed
Dit alles omvat uiteraard een marge van autonomie van de gemeentelijke administraties. Autonomie die zal ontstaan door de keuze van de coëfficiënt die moet worden gebruikt voor de definitieve berekening.
Volgens een eerste algemene analyse wel. een dergelijke hervorming zal (in eerste instantie) geen substantiële verandering in de betaling van de belasting teweegbrengen.
Zoals in veel Europese landen en daarbuiten, zelfs in Duitsland, is de huisbelasting een van de zwaarste belastingen. Automatisch ook een van de belangrijkste vermeldingen voor de staat. Het berekende totaal is jaarlijks ongeveer 14 miljard euro.
De nieuwe belasting, of liever de nieuwe berekeningsmethode, zou moeten beginnen vanaf 2025.
Maar waarom koos de Bundesrat voor deze keuze?
De Duitse traditie is economisch gezien niet zo recent. Daarom zijn veel evaluatieprincipes bijzonder achterhaald.
Een verdere demonstratie daarom van hoe, de Duitse macht, koste wat het kost met de tijd mee wil blijven en om geen enkele reden terug te trekken.
De minister van Financiën, Olaf Scholz, lijkt meer dan optimistisch te zijn over dit onderwerp. De timing voor het berekenen van de belasting zal ongetwijfeld worden verkort. Een element waarmee rekening moet worden gehouden, wordt ook weergegeven door de grotere nauwkeurigheid die wordt toegeschreven aan de definitieve berekening van de belasting zelf. Nadat nieuwe waarderingsparameters zijn ingevoegd, is het zelfs duidelijk hoe deze daadwerkelijk kunnen profiteren van de definitieve definitie van het totale te betalen bedrag.
Een diversificatie die ook zal zijn gebaseerd op het type en de waarde van het gebied waar het onroerend goed zich bevindt.
Deze keuze zal waarschijnlijk ook de toekomstige kopers beïnvloeden, die ook op grond van deze elementen op een evenwichtige manier hun huis zullen kiezen.
Laten we ook niet vergeten dat Duitsland deel uitmaakt van een groep staten waar heel weinig mensen een woning kopen. Reden waarom, zoals we hadden verwacht, maar weinigen de structuur van de betaling van onroerendgoedbelasting zullen zien veranderen.
De redenen voor deze mentaliteit zijn meestal historisch. Veel mensen verloren hun eigendom tijdens de Tweede Wereldoorlog en hadden niet de kans om opnieuw kopers te worden.
Een historisch en cultureel probleem dat zich uiteraard ook uitstrekt tot het economische niveau. Hoe zal de situatie in Duitsland evolueren? Voor meer informatie nodigen wij u uit om onze portal te volgen zoals altijd, om geen enkel nieuws over de wereldwijde onroerendgoedmarkt te missen!
Deze bepaling werd met een vrij grote meerderheid door Duitse parlementariërs aangenomen. Maar wat zijn de nieuwe berekeningsmethoden?
De belasting wordt beïnvloed door:
- De waarde van het gebied waar het onroerend goed zich bevindt
- De gemiddelde huurprijs
- De kadastrale waarde
- Het type onroerend goed
Dit alles omvat uiteraard een marge van autonomie van de gemeentelijke administraties. Autonomie die zal ontstaan door de keuze van de coëfficiënt die moet worden gebruikt voor de definitieve berekening.
Volgens een eerste algemene analyse wel. een dergelijke hervorming zal (in eerste instantie) geen substantiële verandering in de betaling van de belasting teweegbrengen.
Zoals in veel Europese landen en daarbuiten, zelfs in Duitsland, is de huisbelasting een van de zwaarste belastingen. Automatisch ook een van de belangrijkste vermeldingen voor de staat. Het berekende totaal is jaarlijks ongeveer 14 miljard euro.
De nieuwe belasting, of liever de nieuwe berekeningsmethode, zou moeten beginnen vanaf 2025.
Maar waarom koos de Bundesrat voor deze keuze?
De Duitse traditie is economisch gezien niet zo recent. Daarom zijn veel evaluatieprincipes bijzonder achterhaald.
Een verdere demonstratie daarom van hoe, de Duitse macht, koste wat het kost met de tijd mee wil blijven en om geen enkele reden terug te trekken.
De minister van Financiën, Olaf Scholz, lijkt meer dan optimistisch te zijn over dit onderwerp. De timing voor het berekenen van de belasting zal ongetwijfeld worden verkort. Een element waarmee rekening moet worden gehouden, wordt ook weergegeven door de grotere nauwkeurigheid die wordt toegeschreven aan de definitieve berekening van de belasting zelf. Nadat nieuwe waarderingsparameters zijn ingevoegd, is het zelfs duidelijk hoe deze daadwerkelijk kunnen profiteren van de definitieve definitie van het totale te betalen bedrag.
Een diversificatie die ook zal zijn gebaseerd op het type en de waarde van het gebied waar het onroerend goed zich bevindt.
Deze keuze zal waarschijnlijk ook de toekomstige kopers beïnvloeden, die ook op grond van deze elementen op een evenwichtige manier hun huis zullen kiezen.
Laten we ook niet vergeten dat Duitsland deel uitmaakt van een groep staten waar heel weinig mensen een woning kopen. Reden waarom, zoals we hadden verwacht, maar weinigen de structuur van de betaling van onroerendgoedbelasting zullen zien veranderen.
De redenen voor deze mentaliteit zijn meestal historisch. Veel mensen verloren hun eigendom tijdens de Tweede Wereldoorlog en hadden niet de kans om opnieuw kopers te worden.
Een historisch en cultureel probleem dat zich uiteraard ook uitstrekt tot het economische niveau. Hoe zal de situatie in Duitsland evolueren? Voor meer informatie nodigen wij u uit om onze portal te volgen zoals altijd, om geen enkel nieuws over de wereldwijde onroerendgoedmarkt te missen!